RSS Feed

Mic ghid: roman in UK

0

marți, 27 ianuarie 2015

Ma simt eu de rusinea altora.




Acum 8 luni soseam cu o valiza, speriat si total dezorientat. Unde sunt, ce caut aici stiam, deci nu e chiar ca in filmele acelea de groaza. 




Intre timp, am ajuns sa ma adaptez noului mediu si noii culturi, cu plusurile si cu minusurile ei, si am acceptat-o cu usurinta, lasand tot ceea ce stiam acasa prin felul de a spune.

In prealabil, am "analizat" aici-colo parerile altor compatrioti despre situatia generala, ca sa pot fi pus in garda in eventualitatea in care era intr-un fel sau altul.
Mi-a fost spus ca este foarte mult rasism, si ca englezul nu ne sufera deloc, si nu vorbeste cu noi si asa mai departe. Nu sunt genul de om sa cred ceva fara sa verific, asa ca nu am avut prejudecati in ceea ce priveste interactiunea cu englezii in warehouse-ul in care lucrez.

Mai departe, am constatat ca nu era deloc asa, ci dimpotriva si ei la fel ca si noi erau foarte plictisiti si ar fi acceptat o conversatie pe orice tema doar de dragul faptului ca mai trece timpul, si incet incet am reusit sa imi fac chiar amici cu care mai tarziu am iesit la bere/party etc.


Bariera numarul #1: Tatuajele, simplitatea si sexualitatea.



Evident, prima bariera este limba , si in mod normal daca nu esti in stare sa vorbesti limba .. cum te astepti sa te intelegi cu o alta persoana? Prin semne? Da, se poate - dar doar in situatii critice sau asa mai departe, dar peste toate nimeni niciodata nu o sa vorbeasca cu tine cum ca este greu sa inteleaga ce vrei sa spui tu defapt si fiecare fraza necesita explicatii. Daca esti fata regulile jocului sunt altele, dar daca ai impresia ca este rasism faptul ca pentru cineva nu esti interesant si nu esti bagat in seama din cauza RASISMULUI, te inseli amarnic.






Am putut face o paralela atunci cand am sosit aici, si pot spune ca am fost oarecum miscat de unele chestii despre care eu aveam la randul meu alte perceptii. 


Stiam despre faptul ca tatuajele in Romania au alta valenta decat aici, si anume doar ex-convicts au sau aveau tatuaje. Insa trist sau nu, si in ziua de astazi daca mergi la un interviu si asa mai departe, desi jobul nu presupune sa ai vreo imagine oficiala, ci doar pentru un amarat de muncitor - vei pica interviul. Asta pentru ca exista preconceptii, si asa mai departe.

Mai stiu asta si de la bunica, ea certandu-ma atunci cand imi puneam abtibildul  cu tatuaj pe mana. Spunea ceva despre faptul ca as fi vreun puscarias si ea nu stie? 
In realitate este simplu, un tatuaj este o alegere personala care trebuie sa apartina doar persoanei in cauza si atat, iar faptul ca un altul judeca ar putea fi tratat ca OK doar in ipostaza in care sa zicem cineva o face fie intr-un mod extrem, fie un mesaj mult prea NOK, sau asa; Iar asta venind doar de la cineva FOARTE apropiat persoanei ce urmeaza sa se tatueze / s-a tatuat (cand este de altfel si prea tarziu)



***


Simplitatea gandirii englezesti de obicei este asociata cu prostia de unii compatrioti de ai nostrii, din pacate. De aici este doar un proces psihologic, dat fiind faptul unei prejudecati prezente. Si in continuare, numai bine n-o sa fie, dupa parerea mea.
Nu multi spun ca nu inteleg cum de ei cheama instalatorul cand se strica chiuveta, si asa mai departe. Long story short: isi permit, si atat. De ar fi trebuit sa invete ca noi sa-si repare priza ar fi facut-o si pot sa o faca, sau cumva instalatorii toti sunt straini ?!




***



Sexualitatea la ei este ceva tabuu in tara asta, si e ok sa fi cum vrei atat timp cat nu deranjezi fie audio sau foto, in functie de natura ta sexuala. Oamenii sunt diferiti iar multi nu accepta asta, privind incruntati la o persoana sau alta pentru ca este diferita din punct de vedere sexual, cand defapt ei nu cunosc acea persoana si abia cunosc cum se numeste. Mai departe, tin sa spun acestor tipuri de animale moderne ca si in natura se intampla ca unele animale sa aiba anomalii sexuale, si la fel ca peste tot acele persoane sunt indepartate. Ei bine, asta se intampla intre animale, iar eu vorbeam de oameni.



Bottom line



Toti suntem subiecti la pareri si idei, insa nu toti au baza pentru a avea o opinie. Insa multi nu cunosc diferenta dintre cunoastere si opinie.